اخبار سدا

اخبار سدا (31)

دکتر سید مهدی صالحی از اعضای پیوسته سدا و عضو هیات علمی دانشگاه  نیشابور به همراه همکارانشان یک داشبورد اطلاعاتی پویا را در قالب یک پروژه مشترک بین المللی معرفی کرده‌اند. این داشبورد با استفاده از زبان برنامه‌نویسی R  و به‌طور ویژه بسته‌ی شاینی طراحی شده است. نسخه اولیه‌ی آن در تاریخ ۱۷ فروردین‌ماه ۱۳۹۹ منتشر شد و قادر بود تعداد موارد مبتلا، مرگ‌ و میر و بهبود‌یافته را در سطح تمام کشورهای درگیر و همچنین قاره‌ها با نمودارهای مناسب آماری به تصویر بکشد.

آدرس دسترسی به این داشبورد:  https://mahdisalehi.shinyapps.io/Covid19Dashboard

دنیا شامل داده های زیادی است که از منابع مختلفی مانند تراکنش های تجاری، شبکه های اجتماعی، سرشماری ها، موتورهای جستجو، اینترنت و سایر موارد تولید شده اند. چنین داده هایی به ما کمک می کنند تا دنیای بهتری داشته باشیم. سازمان ها و شرکت ها، آماردانان و تحلیل گران داده را استخدام می کنند تا با کمک آنها تجارتشان را بهبود بدهند.

شرکت آگنا در مرکز رشد دانشگاه بوعلی سینا به طور مشترک با بخش آماردانان جوان در انجمن بین المللی آمارهای صنعتی و بازرگانی و تیم تحلیل علمی داده ها قصد دارند رویدادی در خصوص ارزش داده ها برگزار کنند تا از این طریق به صاحبان داده ها و تحلیلگران داده ها کمک کنند که بیشترین اطلاعات را از درون داده ها استخراج کنند. این رویداد تحت حمایت مالی تیم تحلیل علمی داده ها و موسسه بین المللی آمار برگزار می‌شود.

برگزارکنندگان رویداد به همراه متولیان داده‌های مسابقه در وبینار ۱۱ دیماه بصورت کامل و جامع اهداف و فرايندهای مسابقه شامل نحوه شرکت، نحوه تهیه گزارش و نوع داده‌ها را تشریح کردند. 

کسب اطلاعات بیشتر در صفحه رویداد: http://sdat.ir/playdata 

 

از آنجا که انجمن های علمی و مجامع حرفه ای می توانند زمینه ارتقا سطح آگاهی و دانش حرفه ای اعضا را فراهم کنند، تیم سدا در نظر دارد از طریق یک رقابت ساده هزینه عضویت یک سال کامل در انجمن آمار ایران را برای ۴۰ نفر از کسانی که بیشترین امتیاز را در این رقابت کسب کرده اند، پرداخت کند. شرایط عمومی شرکت در این فراخوان، که تا ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ مهلت دارد، به شرح زیر است:

۱) دانشجوی کارشناسی یا کارشناسی ارشد آمار یا آمار زیستی در همه گرایش‌های آن در دانشگاه‌های دولتی، آزاد،‌ پیام‌نور و غیر انتفاعی هستید.

۲) تا تاریخ ۳۱ شهریورماه ۱۳۹۹  دانشجوی کارشناسی یا کارشناسی ارشد بوده و فارغ التحصیل نشده باشید.

۳) علاقه‌مند به حوزه آمار و فعالیت حرفه‌ای در این حوزه هستید.

جهت ثبت نام و تکمیل فرم به آدرس http://sdat.ir/calls مراجعه نمایید. 

تیم سدا

سمپوزیوم توسعه روش‌های تحلیل تصاویر ساختاری و عملکردی مغز: کاربردهای بالینی و تحقیقاتی به همراه کارگاه تخصصی ‌Advanced fMRI Data Analysis در تاریخ چهارشنبه الی جمعه۲۸ الی ۳۰ فروردین ۱۳۹۸ در دانشگاه شیراز- دانشکده علوم پایه برگزار  گردید. این سمپوزیوم با همکاری آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز و با شرکت بیش از ۱۲۰ نفر از محققان و پژوهشگران حوزه‌های آمار، فیزیک، زیست شناسی، ریاضی، پزشکی، علوم اعصاب، علوم شناختی، پزشکی و ...  برگزار گردید. اطلاعات بیشتر در خصوص این رویداد در صفحه اصلی آن  به آدرس  http://sdat.ir/dns98  در دسترس است. 

گروه آنالیز تصاویر مغزی با همکاری تیم سدا اقدام به برگزاری کارگاه تخصصی fMRI: تحلیل پیشرفته داده‌ها در تاریخ‌های ۱۲ الی ۱۴ دی‌ماه ۱۳۹۷ نموده است. این کارگاه از سری کارگاه‌های گروه تصویربرداری نیاگ بوده است که به صورت اختصاصی به تحلیل پیشرفته fMRI پرداخته شده است.  

بسته Rfssa در CRAN توسط دکتر حسین حق بین و دکتر سید مرتضی نجیبی از اعضای سدا به منظور تحلیل ناپارامتری سری زمانی تابعی منتشر شد. در این بسته، پیاده‌سازی تحلیل تکینی طیفی تابعی در نرم‌افزار R انجام شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه اصلی پکیج مراجعه کنید. 

 

 

سمپوزیوم توسعه علم داده‌ها و نقش آن در ایجاد فرصت‌های شغلی با همکاری مرکز کارآفرینی و نوآوری و انجمن علمی آمار در تاریخ یکم اسفندماه ۱۳۹۷ در دانشکده علوم دانشگاه شیراز برگزار خواهد شد. این سمپوزیوم با همکاری مرکز کارآفرینی و نوآوری و انجمن علمی آمار برگزار خواهد شد. هدف اصلی این سمپوزیوم آشنایی دانشجویان سال اول کارشناسی به بالا، دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری با علم داده و کاربردهای آن و روش‌های برنامه‌ریزی برای دستیابی به فرصت شغلی بهتر در آینده است. با حمایتی که بنیاد نخبگان و مرکز کارآفرینی از این سمپوزیوم کرده است هم هزینه دانشجویان بسیار ناچیز شده است و هم اگر کسی نیاز به حمایت داشته باشد،‌ می‌تواند درخواست دهد و بصورت رایگان در آن شرکت کند.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام در این سمپوزیوم به آدرس http://sdat.ir/dss97  مراجعه کنند. 

پزوهشکده آمار با همکاری تیم تحلیل علمی داده‌ها (سدا) اقدام به برگزاری کارگاه آموزش پایه ای SQLکارگاه آموزش پایه ای SQL در تاریخ‌ 8 بهمن‌ماه ۱۳۹۶ می‌نماید. این کارگاه ویژه کارشناسان آمار و پژوهشگران حوزه‌های مرتبط با آمار رسمی است.

مدرس این کارگاه آقای دکتر سید جمال میرکمالی، رییس دپارتمان پلتفورم سدا و عضو هیات علمی دانشگاه اراک هستند. محل برگزاری این کارگاه تهران، خیابان دکتر فاطمی، خیابان باباطاهر، خیابان سرتیپ فکوری پژوهشکده آمار می‌باشد. 
برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام روی لینک زیر کلیک کنید:

http://goo.gl/fmvBDR

کالج دانشگاه فردوسی مشهد با همکاری مرکز آموزش‌های آزاد دانشکده علوم ریاضی کارگاه آموزشی آشنایی با روش‌های MCMC (همراه با گریزی به نرم‌افزار R)برگزار می‌نماید. این کارگاه توسط دکتر مهدی صالحی عضو پیوسته سدا و دکتر وحید فکور در روزهای ۲۵ تا ۲۶ بهمن‌ماه ۱۳۹۶ برگزار می‌گردد. مهلت ثبت نام تا ۲۳ بهمن‌ماه ۱۳۹۶ است و متقاضیان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق شماره تماس  05138806206 (سرکار خانم باقدان) اطلاعات لازم را کسب نمایند. 

صفحه1 از3

درباره ما

سدا در لغت به معنای کلام درست است. این لغت مخفف آوایی نام انگلیسی تیم یعنی Scientific Data Analysis Team است که به معنای تیم تحلیل علمی داده‌هاست. سدا متشکل از متخصصانی در زمینه‌های تحلیل آماری، تحلیل تجاری یا هوش تجاری، تحلیل داده‌های بزرگ، یادگیری ماشین یا هوش مصنوعی، تحلیل‌های داده‌های علوم زیستی شامل بیوانفورماتیک و علوم شناختی است.

تماس

آدرس: تهران- سعادت آباد - خیابان صراف‌های شمالی - خيابان سيزدهم غربي روبروي درب شهرداري منطقه دو پلاك ١٥  واحد ١ طبقه اول

شماره تماس: 09101992800

ایمیل: info@sdat.ir

فرم تماس با ما

 

فرم ورود